207.979 Uitgaven (x1000)

Status activiteiten

7. Een bereikbaar en toegankelijk Limburg

7. Een bereikbaar en toegankelijk Limburg

207.979 Uitgaven (x1000)

Status activiteiten

Onze beleidskaders

Terug naar navigatie - Onze beleidskaders

Het vigerende beleidskader is het beleidskader 'Een bereikbaar en toegankelijk Limburg'. De 'Nota infrastructurele kapitaalgoederen 2024 - 2027' is gelijktijdig met het beleidskader vastgesteld. Daarnaast wordt het 'Ontwikkelplan OV Limburg' in 2024 geactualiseerd. Dit betreft, net als de Nota infrastructurele kapitaalgoederen, het verdiepend beleid rondom onze wettelijke taken. 

Van beleidskader naar uitvoering

Terug naar navigatie - Van beleidskader naar uitvoering

Op verzoek van de Provincie en het Ecorys-rapport breidt Arriva het openbaar vervoer in Limburg uit, zodat er meer dorpen aangesloten worden op het bus-netwerk. Deze afspraken worden vastgelegd in het vervoersplan voor 2025. Ook wordt de toegankelijkheid en betaalbaarheid van het OV verbeterd: er is voor 60.000 Limburgers gratis openbaar vervoer mogelijk in de daluren voor mensen met een laag inkomen (Dal Vrij Limburg) én vanaf dit najaar wordt er gratis OV voor kinderen tot 12 jaar mogelijk en korting voor jongeren tussen 12-18 jaar tot maximumkosten van 50 euro per maand.
Het college blijft zich daarnaast inzetten voor gedragsveranderende projecten en interventies in het verkeer. Met de Samenwerkingsovereenkomst Doelgroepenaanpak Gedragsbeïnvloeding Verkeersveiligheid Limburg is er een meerjarig programma (2025-2028) opgesteld en er is gecontinueerde steun voor de uitvoeringsorganisaties Zuid-Limburg Bereikbaar, Midden-Limburg Bereikbaar en Trendsportal. De regeling ‘verkeersactieve school’ wordt verlengd samen met de gemeenten.
Het heeft even geduurd, maar sinds 30 juni 2024 rijdt de Drielandentrein in onze euregio. Ook is er voortgang bij de Maaslijn waar de voorbereidende onderzoeken lopen en de bouwwerkzaamheden mogelijk al kunnen starten in 2025. Tot slot is er als het gaat om fundraising en het benutten van Europese middelen ook succes. We hebben in januari Europese subsidie aangevraagd voor de Limburgse binnenhavens Stein (inclusief multimodale corridor naar Chemelot) en de Beatrixhaven in Maastricht. Deze aanvraag van het subsidie is in juli 2024 met een bedrag van € 24 mln. gehonoreerd.

Deze voortgangsrapportage laat zien dat onze beoogde resultaten op koers liggen:  de indicatoren Kwaliteit en Tijd staan op groen. Met uitzondering van onze planning bij mobiliteit. Ook  zien wij dat het nodig is om de begroting financieel bij te sturen. In het kader van een realistische begroting faseren wij budgetten van 2024 naar 2025.  Daarom staan diverse Geld-indicatoren op oranje.

Wat willen we bereiken?

Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?

7.1. Mobiliteit en bereikbaarheid

Terug naar navigatie - 7.1. Mobiliteit en bereikbaarheid

We werken aan een bereikbaarder en verkeersveiliger Limburg voor iedereen. Daarmee dragen we bij aan een duurzamer, leefbaarder en aantrekkelijker mobiliteitssysteem.

Ten aanzien van mobiliteit en bereikbaarheid streven we deze collegeperiode de volgende doelstellingen na:

  • in 2027 zijn dorpen en buitenwijken van steden beter bereikbaar t.o.v. 2023;
  • in 2027 is er sprake van een verbeterde bereikbaarheid van Limburg nationaal en internationaal (goederen en personen) t.o.v. 2023;
  • in 2027 vinden er meer duurzame verplaatsingen plaats (goederen en personen) t.o.v. 2023;
  • in 2027 is de verkeersveiligheid verbeterd t.o.v. 2023.

Wat merkt de Limburger ervan?

Aan de hand van indicatoren maken wij zichtbaar of we op koers liggen met het behalen van onze doelstellingen voor deze Statenperiode. Hierbij is de Provincie natuurlijk ook afhankelijk van partners en andere autonome ontwikkelingen. De indicatoren die reeds beschikbaar zijn,  zijn hieronder gepresenteerd.

Indicatoren bij 'in 2027 is er sprake van een verbeterde bereikbaarheid van Limburg nationaal en internationaal (goederen en personen) t.o.v. 2023'

Indicator D_56a: Reistijdverhouding tussen daluren en spitsen (percentage weglengte met reistijdverhouding <1,5 t.o.v. dalperiode)
Bron: NDW Floating Car Data

Indicatoren bij 'in 2027 vinden er meer duurzame verplaatsingen plaats (goederen en personen) t.o.v. 2023'

Indicator D_53a: Aantal verplaatsingen per persoon per dag in Limburg.
Bron: CBS

Indicator D_53b: Aandeel duurzame (volledig elektrisch en plug-in hybride) voertuigen in wagenpark in Limburg . 
Bron: CBS

Indicator D_53c: Aandeel kilometers duurzame voertuigen (volledig elektrisch en plug-in hybride). 
Bron: CBS

Indicatoren bij 'in 2027 is de verkeersveiligheid verbeterd t.o.v. 2023'

Indicator D_54a: Aantal geregistreerde verkeersongevallen per 100.000 inwoners.
Bron: SWOV

Indicator D_54b: Aantal geregistreerde verkeersslachtoffers per 100.000 inwoners.
Bron: SWOV

 

Wat gaan we daarvoor doen?

7.2. Openbaar vervoer en wegbeheer

Terug naar navigatie - 7.2. Openbaar vervoer en wegbeheer

We werken aan een bereikbaarder en verkeersveiliger Limburg voor iedereen. Daarmee dragen we bij aan een duurzamer, leefbaarder en aantrekkelijker mobiliteitssysteem.

Ten aanzien van het openbaar vervoer en wegbeheer streven we deze collegeperiode de volgende doelstellingen na:

  • in 2027 is de kwaliteit van het openbaar vervoer voor de Limburgers verbeterd t.o.v. 2023;
  • in 2027 zijn dorpen en buitenwijken van steden beter bereikbaar t.o.v. 2023;
  • in 2027 is de verkeersveiligheid verbeterd t.o.v. 2023;
  • in 2027 voldoet het provinciale infrastructurele areaal aan het kwaliteitsniveau ‘Basis'.

Wat merkt de Limburger ervan?

Aan de hand van indicatoren maken wij zichtbaar of we op koers liggen met het behalen van onze doelstellingen voor deze Statenperiode. Hierbij is de Provincie natuurlijk ook afhankelijk van partners en andere autonome ontwikkelingen. De indicatoren die reeds beschikbaar zijn,  zijn hieronder gepresenteerd.

Indicatoren bij 'in 2027 is de kwaliteit van het openbaar vervoer voor de Limburgers verbeterd t.o.v. 2023'

Indicator D_55a: Algemeen oordeel reizigers openbaar vervoer in Limburg (per OV-autoriteit, per OV-vervoerder) (BBV).
Bron: Klantenbarometer (CROW-KPVV)

Indicator D_55c: De mate (%) waarin bussen of treinen op tijd aankomen op een knooppunt of eindpunt.
Bron: Arriva

Indicator D_55da: Prestatie indicatoren over rituitval bus.
Bron: Arriva

Indicator D_55db: Prestatie indicatoren over rituitval trein.
Bron: Arriva

Indicatoren bij 'in 2027 is de verkeersveiligheid verbeterd t.o.v. 2023'

Indicator D_54a: Aantal geregistreerde verkeersongevallen per 100.000 inwoners.
Bron: SWOV

Indicator D_54b: Aantal geregistreerde verkeersslachtoffers per 100.000 inwoners.
Bron: SWOV

Wat gaan we daarvoor doen?

7.3. Limburg nationaal en internationaal verbinden

Terug naar navigatie - 7.3. Limburg nationaal en internationaal verbinden

We werken aan een bereikbaarder en verkeersveiliger Limburg voor iedereen. Daarmee dragen we bij aan een duurzamer, leefbaarder en aantrekkelijker mobiliteitssysteem.

Ten aanzien van Limburg nationaal en internationaal verbinden streven we deze collegeperiode de doelstellingen zoals geformuleerd voor product 7.1. na. 

Wat merkt de Limburger ervan?

De doelstellingen en indicatoren voor product 7.3 zijn gelijk aan product 7.1.

Wat gaan we daarvoor doen?

Uitvoering begroting 2024: budgetrealisatie

Terug naar navigatie - Uitvoering begroting 2024: budgetrealisatie

De lasten van de gewijzigde begroting 2024 voor dit programma tot aan de najaarsnota bedragen € 192,13 mln., bestaande uit € 158.04 mln. reguliere middelen, € 14,84 mln. personeelskosten en € 19,25 mln. kapitaallasten.

In onderstaande grafiek presenteren wij alleen de reguliere middelen vanwege de beïnvloedbaarheid van deze posten. Het betreft de bestedingen en juridische verplichtingen tot 15 augustus (gerealiseerd) en de op dat moment resterende vrije ruimte binnen de vastgestelde budgetten. De realisatie van de exploitatiemiddelen over 2024 bedraagt tot 15 augustus 2024 afgerond 70%. Van het resterende deel wordt bij deze najaarsnota in totaal een bedrag van € 6,60 (4%) mln. overgeboekt naar 2025 voor twee fietsprojecten en projecten voor het Europese project Rhombus (binnenvaart). Op basis van juridische procedures bij projectpartners gaat echter ook een Rhombus-subsidie niet door. Daarom zijn wij genoodzaakt dit budget, zowel de lasten als de baten, met € 12,19 mln. te laten vervallen.  

Ook van belang  is de herberekening van kapitaallasten. Deze volgen uit de afschrijvingen van investeringen die in de voorgaande dienstjaren hebben plaatsgevonden. Op basis van onderbestedingen in 2023 vallen de kapitaallasten in 2024 ruim € 3,8 mln. lager uit dan begroot. Ook dit is verwerkt in de begrotingswijziging. 

De financiële doorlichting en de voorstellen leiden tot een aanpassing van de hier opvolgende 3e W-vraag: Wat mag het kosten? 

Wat mag het kosten?

Terug naar navigatie - Wat mag het kosten?

In deze Najaarsnota 2024 wordt de begroting van het programma 'Een bereikbaar en toegankelijk Limburg'  bijgesteld op basis van bovenstaande voortgangsinformatie.

Er zijn geen aanvullende reguliere middelen nodig in 2024.  Wel zetten wij ontvangen specifieke en decentralisatie-uitkeringen in.  Hierdoor stijgen de lasten in dit programma met € 2,48 mln. 

  • een specifieke uitkering van het Rijk (€ 2,40 mln.) voor de Tijdelijke regeling stimulering Veilig, slim, doelmatig en duurzaam gebruik mobiliteitsinfrastructuur (€ 2,05 mln. in 2024 en € 0,35 mln. in 2025);
  • decentralisatie-uitkeringen voor het OV (€ 23,28 mln.);
  • van de Provincie Noord-Brabant € 0,06 mln. voor de Regionale Aanpak Laadinfrastructuur Zuid. 

Daarnaast wordt in totaal een bedrag van € 6,54 mln. overgeboekt naar 2025.  Ook vallen de kapitaallasten lager uit dan begroot.  Tenslotte  worden zowel de lasten als de baten met € 12,19 miljoen neerwaarts bijgesteld vanwege een lagere realisatie van het project Rhombus. Dit wordt veroorzaakt door knelpunten bij de partners. 

Het gevolg van deze wijzigingen is dat het begrote uitgavenvolume van de begroting (lasten en stortingen in de reserves) van dit programma stijgt van  € 205,50 mln. naar € 207,98 mln.

Voor nadere details verwijzen we naar de toelichtingen op product-niveau bij 'Wat gaan we daarvoor doen?', onderdeel Geld.

Bedragen x €1.000
Exploitatie Gewijzigde begroting 2024 tot Najaarsnota Begrotingswijziging Najaarsnota 2024 Begroting 2024 na wijziging
Lasten
7 Een bereikbaar en toegankelijk Limburg
7.1 Mobiliteit en bereikbaarheid
7.1.1 Mobiliteitsvisie en uitvoeringsprogramma
60109 Reg Org Verkeersv Limb 854 -80 774
60523 Doelgroepenaanpak Gedragsbenvl Verkeersv 0 0 0
60540 SPUK Tijdel reg SVD mobiliteitsinfra 2327 0 2.052 2.052
60555 SPUK Regionale Aanpak Laadinfra Zuid E106B 0 63 63
67130 Procesmiddelen mobiliteit 160 0 160
67625 Samenwerking Blueports 35 0 35
67862 Verkeers en vervoersmanagement 1.001 -200 801
67929 Kapitaallasten 26 0 26
67931 Kapitaallasten 27 0 27
68029 Doorberekende personeelskosten 2.544 0 2.544
68187 Rotonde Voorterstraat voorheen N300 1.250 0 1.250
68190 SmartwayZNL 5.219 -415 4.804
68844 Fietsverbinding HeuvellandParkstad 160 0 160
68952 Langjarige verplichtingen 368 0 368
69163 Minder Hinder Aanpak BO MIRT 110 0 110
69164 Nat Agenda Laadinfrastructuur BO MIRT 520 0 520
69165 Digitalisering oa Data Top 15BO MIRT 523 -300 223
69168 Clean Energie Hubs BO MIRT 29 0 29
69172 Beleidskader Fiets Fietsprojecten 6.436 -5.500 936
69198 Subsidieregels doortrappen 2024 100 0 100
69199 Beleidskader Fiets onderzoek 77 0 77
69200 Snelfietsroute BeekElslooChemelot 1.690 0 1.690
69202 Dwarsverbindingen project A2 t Vonderen 0 750 750
69204 Doorontwikkeling verkeersmeetnet 328 0 328
69205 Doorontwikkeling verkeersmodel 151 0 151
69290 Verkeerseducatiebeleid Limburg 1.476 0 1.476
69326 Slim veilig duurzaam 2.622 0 2.622
69427 A67A73 Parallelbaan Zaarderheiken 0 0 0
69468 Verkeerseducatiebeleid Limburg comp BTW 116 0 116
69497 SPUK Verkeersinfrastructuur 2021 BO MIRT 1.126 0 1.126
69635 SPUK Versterking havenvoorziening 0 0 0
69889 Procesmiddelen WAhaven Roermond 50 0 50
Totaal 7.1.1 Mobiliteitsvisie en uitvoeringsprogramma 26.999 -3.631 23.368
Totaal 7.1 Mobiliteit en bereikbaarheid 26.999 -3.631 23.368
7.2 Openbaar vervoer en wegbeheer
7.2.1 Infrastructuur
63280 Wegbeheer algemene kosten 556 0 556
63284 Middelen 81 0 81
63285 Schade aan provinciale wegen declarabel 248 0 248
63286 Schade aan prov wegennietdeclarabel 54 0 54
63287 Recognities 150 0 150
63288 Klussenbestek 500 0 500
63289 Groen incl faunavoorziening 772 0 772
63292 Bebording bebakening en wegmeubilair 1 0 1
63293 Openbare verlichting 1.121 0 1.121
63294 Bewegwijzering UT GMS 167 0 167
63295 Verkeersregelinstallaties VRI 450 -16 435
63297 Afwatering incl oppervlaktewater 16 0 16
63298 Gladheidsbestrijding 1.927 0 1.927
63300 Incidentmanagement 768 0 768
63301 Verhardingen 233 -139 94
63303 Kunstwerken incl geluidsvoorzieningen 1.032 0 1.032
63823 Contract CFOOR 4.348 0 4.348
64075 Schade door diefstal wegmeubilair 8 0 8
65580 Klein onderhoud steunpunten wegen 55 0 55
65581 Toev odhvoorziening steunpunten wegen 101 0 101
67768 Exploitatiesubsidie ZLSM 249 0 249
67933 Kapitaallasten infraprojecten 8.457 -792 7.665
67934 Kapitaallasten BPL 4.207 -368 3.838
67935 Kapitaallasten bruteringsreserve N280 1.022 84 1.106
68033 Doorberekende personeelskosten 10.625 0 10.625
68580 Leasetermijnen wagenpark provinciale wegen 450 0 450
68590 Brandstof wagenpark provinciale wegen 100 0 100
68825 Markering 29 0 29
68827 Overige electrische installaties 193 0 193
68828 Verkeersveiligheid 0 0 0
68829 Wegaanleg algemene kosten 58 0 58
68830 OMOP verhardingen 16.997 0 16.997
68831 Groot onderhoud kunstwerken contract 900 0 900
68832 Onderhoudscontract openbare verlichting 260 0 260
68833 Onderhoudscontracten automaten VRA 200 0 200
68834 Onderhoudscontract buiteninstallatie VRI 296 0 296
68852 Kapitaallasten 204 -204 0
69029 Kapitaallasten brut res VDLNedcar 570 -452 117
69192 Beheer en onderhoud DRIS 191 0 191
69264 Kapitaallasten N266 -64 86 22
69299 Kapitaallasten steunpunten 7 0 7
69386 Urgente functionele verkeersveiligheidzaken 131 0 131
69415 Overdracht wegvak N270 bodemsanering 200 -200 0
69562 Voorbereidingskosten uitrol iVRIs 167 0 167
69634 Kapitaallasten BR N270 OoijenWanssum 721 0 721
69721 Kapitaallasten N270 OoijenWanssum 0 0 0
69740 Stelpost kaplst nota infrastrkapitaalgoed 0 0 0
69741 Stelpost kapitaallasten Risicocomponent 1.915 -1.915 0
69762 Stelpost nota kapitaalgoederen exploitatie 0 0 0
69763 Stelpost nota kapitaalgoederen kapitaallast 0 0 0
69765 Stelpost verlenging afschr termkapitaallast 0 0 0
69847 DU Verkeersveiligheid 188 0 188
Totaal 7.2.1 Infrastructuur 60.858 -3.916 56.943
7.2.2 Openbaar vervoer
60524 DU Voorkomen tariefstijgingen reg OV tarief 0 6.931 6.931
60527 DU OV aanbod verbeteren en op peil houden 0 6.994 6.994
60528 DU Herijking vergoeding studenten reisproduct 0 9.353 9.353
67867 OVconcessie 1631 exploitatie 75.301 0 75.301
67869 OVconcessie 1631 ontwikkelruimte 293 0 293
67872 OV projecten 0 0 0
67873 OV projecten monitoring en bedrijfsvoering 410 0 410
67874 OV Beheer en onderhoud spoor 0 0 0
68032 Doorberekende personeelskosten 1.038 0 1.038
68184 OV Concessie 20162031 Wensbus 33 0 33
68785 Pilot Mobility as a Service MaaS 150 0 150
68849 Kapitaallasten 66 0 66
68966 Nadere subsidieregel de Wensbus 392 0 392
69211 Procesmiddelen concessieverlenging 347 0 347
69284 SPUK Programma ERTMS 2.900 0 2.900
69454 Uitvoeringskosten subsidieregel de Wensbus 0 0 0
69458 SPUK Beschikbaarheidsvergoeding 2021 360 0 360
69557 Herinrichting stationsomgeving Venray 2.164 0 2.164
Totaal 7.2.2 Openbaar vervoer 83.451 23.277 106.729
Totaal 7.2 Openbaar vervoer en wegbeheer 144.310 19.362 163.671
7.3 Limburg nationaal en internationaal verbonden
7.3.1 Limburg nationaal en internationaal verbonden
67928 Kapitaallasten 103 -94 9
68031 Doorberekende personeelskosten 633 0 633
68850 Kapitaallasten 1.986 -164 1.822
69311 Inframaatregelen WeertHamontAntwerpen 0 0 0
69411 CEF1 Rhombus Works proceskosten 18 0 18
69656 CEF2 Rhombus Studys proceskosten 194 0 194
69826 CEF1 Rhombus Works partners 9.027 -8.334 693
69827 CEF2 Rhombus Studys partners 6.251 -4.661 1.590
69941 CEF3 Rhombus Upside II proceskosten 86 0 86
69942 CEF3 Rhombus Upside II partners 2.522 0 2.522
Totaal 7.3.1 Limburg nationaal en internationaal verbonden 20.820 -13.253 7.567
Totaal 7.3 Limburg nationaal en internationaal verbonden 20.820 -13.253 7.567
Totaal 7 Een bereikbaar en toegankelijk Limburg 192.128 2.478 194.606
Totaal Lasten 192.128 2.478 194.606
Baten
7 Een bereikbaar en toegankelijk Limburg
7.1 Mobiliteit en bereikbaarheid
7.1.1 Mobiliteitsvisie en uitvoeringsprogramma
60523 Doelgroepenaanpak Gedragsbenvl Verkeersv 0 0 0
60540 SPUK Tijdel reg SVD mobiliteitsinfra 2327 0 2.052 2.052
60555 SPUK Regionale Aanpak Laadinfra Zuid E106B 0 63 63
69205 Doorontwikkeling verkeersmodel 61 0 61
69290 Verkeerseducatiebeleid Limburg 490 0 490
69497 SPUK Verkeersinfrastructuur 2021 BO MIRT 1.126 0 1.126
69635 SPUK Versterking havenvoorziening 0 0 0
Totaal 7.1.1 Mobiliteitsvisie en uitvoeringsprogramma 1.677 2.114 3.792
Totaal 7.1 Mobiliteit en bereikbaarheid 1.677 2.114 3.792
7.2 Openbaar vervoer en wegbeheer
7.2.1 Infrastructuur
60281 Wegenbeheer legesheffing 25 0 25
63285 Schade aan provinciale wegen declarabel 368 0 368
63295 Verkeersregelinstallaties VRI 147 0 147
67769 Gebruiksvergoeding ZLSM basis 259 0 259
67771 Gebruiksvergoeding ZLSM huur station 26 0 26
69847 DU Verkeersveiligheid 94 0 94
Totaal 7.2.1 Infrastructuur 919 0 919
7.2.2 Openbaar vervoer
60526 Provinciefonds DU Voorkomen tariefstijging 0 6.931 6.931
60529 Provinciefonds OV aanbod verbeterenop peil 0 6.994 6.994
60530 Provinciefonds Herijking studentenreisproduct 0 9.353 9.353
67882 Bijdrage Gelderland in OVconcessie 1.835 0 1.835
68118 SPUK exploitatie stoptreindiensten 6.000 0 6.000
68989 SPUK exploitatie sneltrein MHA 258 0 258
69284 SPUK Programma ERTMS 2.900 0 2.900
69458 SPUK Beschikbaarheidsvergoeding 2021 360 0 360
Totaal 7.2.2 Openbaar vervoer 11.353 23.277 34.630
Totaal 7.2 Openbaar vervoer en wegbeheer 12.272 23.277 35.549
7.3 Limburg nationaal en internationaal verbonden
7.3.1 Limburg nationaal en internationaal verbonden
69411 CEF1 Rhombus Works proceskosten 18 0 18
69656 CEF2 Rhombus Studys proceskosten 194 0 194
69826 CEF1 Rhombus Works partners 9.027 -8.334 693
69827 CEF2 Rhombus Studys partners 6.251 -4.661 1.590
69941 CEF3 Rhombus Upside II proceskosten 86 0 86
69942 CEF3 Rhombus Upside II partners 2.522 0 2.522
Totaal 7.3.1 Limburg nationaal en internationaal verbonden 18.098 -12.995 5.103
Totaal 7.3 Limburg nationaal en internationaal verbonden 18.098 -12.995 5.103
Totaal 7 Een bereikbaar en toegankelijk Limburg 32.047 12.397 44.444
Totaal Baten 32.047 12.397 44.444
Saldo van baten en lasten -160.081 9.919 -150.162
Stortingen
7 Een bereikbaar en toegankelijk Limburg
7.1 Mobiliteit en bereikbaarheid
7.1.1 Mobiliteitsvisie en uitvoeringsprogramma
69780 Toevoeging PR Bereikbaarheid 10.000 0 10.000
Totaal 7.1.1 Mobiliteitsvisie en uitvoeringsprogramma 10.000 0 10.000
Totaal 7.1 Mobiliteit en bereikbaarheid 10.000 0 10.000
7.2 Openbaar vervoer en wegbeheer
7.2.1 Infrastructuur
67527 Toevoeging bestemmingsres realisatie N280 3.339 0 3.339
69950 Toevoeging bestemmingsreserve ZLSM 34 0 34
Totaal 7.2.1 Infrastructuur 3.373 0 3.373
Totaal 7.2 Openbaar vervoer en wegbeheer 3.373 0 3.373
7.3 Limburg nationaal en internationaal verbonden
7.3.1 Limburg nationaal en internationaal verbonden
67601 Toevoeging bestemmingsreserve ZLSM 0 0 0
Totaal 7.3.1 Limburg nationaal en internationaal verbonden 0 0 0
Totaal 7.3 Limburg nationaal en internationaal verbonden 0 0 0
Totaal 7 Een bereikbaar en toegankelijk Limburg 13.373 0 13.373
Totaal Stortingen 13.373 0 13.373
Onttrekkingen
7 Een bereikbaar en toegankelijk Limburg
7.1 Mobiliteit en bereikbaarheid
7.1.1 Mobiliteitsvisie en uitvoeringsprogramma
69531 Aanwending reserve Bereikbaarheidsmiddelen 16.904 -5.465 11.439
69532 Aanwending reserve Bereikbaarheidsmiddelen 2.342 0 2.342
69533 Aanwending reserve Bereikbaarheidsmiddelen 647 0 647
69875 Aanwending PR Bereikbaarheid 0 0 0
Totaal 7.1.1 Mobiliteitsvisie en uitvoeringsprogramma 19.893 -5.465 14.428
Totaal 7.1 Mobiliteit en bereikbaarheid 19.893 -5.465 14.428
7.2 Openbaar vervoer en wegbeheer
7.2.1 Infrastructuur
67528 Aanwending bruteringsreserve realisatie N280 1.022 84 1.106
69028 Aanwending bruteringreserve VDL Nedcar 570 -452 117
69534 Aanwending reserve Bereikbaarheidsmiddelen 167 0 167
69549 Aanwending reserve DU bodemsanering 200 -200 0
69633 Aanw bruteringsreserve N270 OoijenWanssum 933 0 933
Totaal 7.2.1 Infrastructuur 2.891 -568 2.323
7.2.2 Openbaar vervoer
69529 Aanwending reserve Bereikbaarheidsmiddelen 2.314 0 2.314
Totaal 7.2.2 Openbaar vervoer 2.314 0 2.314
Totaal 7.2 Openbaar vervoer en wegbeheer 5.205 -568 4.637
7.3 Limburg nationaal en internationaal verbonden
7.3.1 Limburg nationaal en internationaal verbonden
69530 Aanwending reserve Bereikbaarheidsmiddelen 0 0 0
Totaal 7.3.1 Limburg nationaal en internationaal verbonden 0 0 0
Totaal 7.3 Limburg nationaal en internationaal verbonden 0 0 0
Totaal 7 Een bereikbaar en toegankelijk Limburg 25.098 -6.034 19.065
Totaal Onttrekkingen 25.098 -6.034 19.065
Saldo mutatie reserves 11.725 -6.034 5.692