Doelenboom

Terug naar navigatie - Doelenboom

De indicatoren in dit hoofdstuk relateren allemaal aan de maatschappelijke opgaven, doelstellingen en resultaten uit de doelenboom beleidskader 'Provincie midden in de samenleving' (pdf, 78 kB).

8. Maatschappelijke opgave

Terug naar navigatie - 8. Maatschappelijke opgave

Inleiding

Terug naar navigatie - Inleiding

Aan de hand van indicatoren maken we zichtbaar hoe het over de lange termijn (trendmatig) gesteld is met de maatschappelijke opgaven van het beleidskader ‘Provincie midden in de samenleving 2024-2027’. De indicatoren die reeds beschikbaar zijn, zijn hieronder per maatschappelijke opgave gepresenteerd. 

Een betrokken, betrouwbaar en bekwaam openbaar bestuur in Limburg, dat midden in de samenleving staat en het vertrouwen krijgt van de Limburgers (MO 16)

Terug naar navigatie - Een betrokken, betrouwbaar en bekwaam openbaar bestuur in Limburg, dat midden in de samenleving staat en het vertrouwen krijgt van de Limburgers (MO 16)

Tevredenheid van Limburgsers over het functioneren van de democratie in Limburg (MO_16a)

Terug naar navigatie - Tevredenheid van Limburgsers over het functioneren van de democratie in Limburg (MO_16a)

Dit is een cijfer op de vraag “Hoe tevreden bent u over het algemeen genomen over de manier waarop de democratie in uw provincie functioneert?" 55% van de respondenten gaf als antwoord 'tamelijk en zeer tevreden'. 

Bron: Provinciaal en Waterschaps Kiezersonderzoek (PWKO)

Opkomst Provinciale verkiezingen (MO_16c)

Terug naar navigatie - Opkomst Provinciale verkiezingen (MO_16c)
Bron: Kurtosis

8. Doelstellingen

Terug naar navigatie - 8. Doelstellingen

Inleiding

Terug naar navigatie - Inleiding

Aan de hand van de genoemde indicatoren maken wij zichtbaar of we op koers liggen met het behalen van onze doelstellingen voor deze Statenperiode. De indicatoren die reeds beschikbaar zijn, zijn hieronder gepresenteerd.

In 2027 wordt de Provincie Limburg door gemeenten (individueel en in regioverband) ervaren als een betrokken partner voor de regiodeals en voor de versterking van de gemeentelijke uitvoeringskracht (D 57)

Terug naar navigatie - In 2027 wordt de Provincie Limburg door gemeenten (individueel en in regioverband) ervaren als een betrokken partner voor de regiodeals en voor de versterking van de gemeentelijke uitvoeringskracht (D 57)

Ervaren partnerschap van gemeenten binnen de regiodeals (D_57a)

Bij de vijfde tranche Regio Deals hebben M- en N-Limburg de Provincie gevraagd om volwaardig partner en co-financier te worden. Beide regio’s hebben tijdens bestuurlijk overleg hun dankbaarheid geuit voor het toetreden van de Provincie als volwaardig partner. Voor beide Regio Deals is dit partnerschap eind 2024 formeel bezegeld met het sluiten van een Convenant en zal in 2025 nader bezegeld worden met een bestuurlijke samenwerkingsovereenkomst. 

Ervaren partnerschap van gemeenten binnen de versterking van de gemeentelijke uitvoeringskracht (D_57b)

Er vindt een gefaseerde aanpak plaats om de uitvoeringskracht van gemeenten te versterken via een vertrouwelijke, bestuurlijke gespreksronde met, en een bezoek van de portefeuillehouder op locatie bij, de 31 Limburgse gemeenten. Deze dialoogronde vormt de basis van het Programma Gemeentelijke Uitvoeringskracht Nieuwestijl (GUN). Het zijn van een betrokken partner als Provincie start met het voeren van het goede gesprek met de gemeenten.

Voortgang in het behalen van de gestelde doelen in de Regio Deal Convenanten voor Midden-Limburg en Noord-Limburg (5e tranche Regio Deals) (D_57c)

Voortgang ligt op schema.
Op 14 oktober 2024 respectievelijk 14 november 2024 is PS geïnformeerd over de formele toekenning en ondertekening van de 5e tranche Regio Deals van respectievelijk Noord Limburg ll en Midden Limburg. In 2025 zal over de 1e tranche projecten worden besloten en zal gestart worden met het beschikken van de projecten door de kassiers van beide deals.

Aantal projecten waarin Provincie Limburg projectpartner is voor de Regio Deals Parkstad 2.0 en Westelijk Zuid-Limburg (4e tranche Regio Deals) (D_57d)

Terug naar navigatie - Aantal projecten waarin Provincie Limburg projectpartner is voor de Regio Deals Parkstad 2.0 en Westelijk Zuid-Limburg (4e tranche Regio Deals) (D_57d)

9 projecten, gebaseerd op inventarisatie. Deze regiodeals zijn eind  2023 gesloten met het Rijk, waarna de uitwerking in projecten is voorbereid. De provincie is geen partner in deze Regio Deals, maar ondersteunt op projectbasis vanuit de beleidsmiddelen. 

Bron: Provincie Limburg

In 2027 zijn de geplande activiteiten voor een weerbare overheid in uitvoering, conform de checklist 'Limburgse norm' (zoals benoemd in de 0-meting 2024) binnen de provinciale organisatie (D 59)

Terug naar navigatie - In 2027 zijn de geplande activiteiten voor een weerbare overheid in uitvoering, conform de checklist 'Limburgse norm' (zoals benoemd in de 0-meting 2024) binnen de provinciale organisatie (D 59)

Verbetering die zichtbaar is in de checklist 'Limburgse norm' (D_59a)

Er wordt gekoerst om de geplande activiteiten voor een weerbare overheid in 2027 in uitvoering te hebben. In 2025 wordt hier al een start mee gemaakt.

In 2027 is de provinciale organisatie beter toegerust op de grote opgaven door ontwikkelingen binnen de organisatie (D 60)

Terug naar navigatie - In 2027 is de provinciale organisatie beter toegerust op de grote opgaven door ontwikkelingen binnen de organisatie (D 60)

Omschrijving organisatieontwikkelingen op in ieder geval het gebied van personeelsbestand (SPP), kennis, digitalisering en concernstandaarden (D_60a)

Gezien de toekomstige strategische ontwikkelingen is meer kennis nodig op het gebied van toepassing digitalisering-AI, projectbeheer, inzicht in financiën en inzicht in de samenhang van de opgaves. Dit is afgeleid van workshops SPP in de periode 2024-2025 en proefschrift 'De transformatieve overheid'.

8. Resultaten

Terug naar navigatie - 8. Resultaten

Inleiding

Terug naar navigatie - Inleiding

Aan de hand van indicatoren maken wij zichtbaar of of we als Provincie de resultaten, zoals afgesproken in dit beleidskader, behalen. De indicatoren die reeds beschikbaar zijn, zijn hieronder gepresenteerd.

We zijn partner op projectbasis voor de vierde tranche regiodeals en mede-indiener voor de regiodeals vijfde (en eventueel zesde) tranche (R 207)

Terug naar navigatie - We zijn partner op projectbasis voor de vierde tranche regiodeals en mede-indiener voor de regiodeals vijfde (en eventueel zesde) tranche (R 207)

Aantal Regio Deals uit de vierde, vijfde (en eventueel zesde) tranche en aantal partnerschappen Provincie in de Regio Deals (x van y) (R_207a)

Bij beide Limburgse Regio Deals uit de vierde tranche (Parkstad II en Centraal Westelijk Zuid Limburg I) is de Provincie Limburg partner op projectbasis (2/2).

Bij beide Limburgse Regio Deals uit de vijfde tranche (Noord Limburg II en Midden Limburg I) is de Provincie Limburg volwaardig partner (2/2).

Deze collegeperiode mede ontwikkelen we scenario’s over de uitvoeringskracht van 31 gemeenten en samenwerking in de regio (op de schaal van 3 regio’s) (R 208)

Terug naar navigatie - Deze collegeperiode mede ontwikkelen we scenario’s over de uitvoeringskracht van 31 gemeenten en samenwerking in de regio (op de schaal van 3 regio’s) (R 208)

Omschrijving voortgang samenwerking op het gebied van uitvoeringskracht (R_208a)

De gefaseerde aanpak van het Programma Gemeentelijke Uitvoeringskracht Nieuwestijl start met een vertrouwelijke bestuurlijke gespreksronde in Zuid-, Midden- en Noord Limburg en wordt afgerond voor het zomerreces 2025. Het vormt de basis voor de wetenschappelijke verkenning rondom uitvoeringskracht en de programmatische aanpak voor het versterken van de uitvoeringskracht. De aanbestedingen voor de wetenschappelijke verkenning en programmatische aanpak zijn eveneens in deze periode afgerond, zullen gedurende het zomerreces van start gaan en lopen tot januari 2026.

Samenwerking tussen gemeenten kan binnen de 3 regio's gaan plaatsvinden, maar samenwerkingsverbanden met gemeenten uit verschillende regio's zijn ook mogelijk.  

We vernieuwen het Interbestuurlijk Toezicht (generiek en financieel), zodat het toezicht zo effectief mogelijk is en passend is bij een gezamenlijke aanpak van maatschappelijke opgaven (R 209)

Terug naar navigatie - We vernieuwen het Interbestuurlijk Toezicht (generiek en financieel), zodat het toezicht zo effectief mogelijk is en passend is bij een gezamenlijke aanpak van maatschappelijke opgaven (R 209)

Beschrijving hoe het Interbestuurlijk Toezicht is vernieuwd en hoe dit heeft geleid tot een zo effectief mogelijk toezicht (R_209a)

Wij brengen de twee kaders voor financieel en generiek toezicht onder in één gezamenlijk uitvoeringsprogramma. Hiermee verstevigen we de verbindingen tussen de toezichtgebieden en intensiveren we de samenwerking om wettelijke taken beter uit te kunnen voeren. Tegelijk vergroten we zo de transparantie en toegevoegde waarde voor ontvangers van het toezicht (gemeenten, gemeenschappelijke regelingen, waterschap). Resultaten van het toezicht brengen we de komende toezichtrondes stapsgewijs in één publiek toegankelijk dashboard onder.

In het generiek toezicht (IBT) spraken we de afgelopen jaren met de ontvangers van toezicht op de domeinen Erfgoed, Omgevingswet en Informatie en Archiefbeheer. We versterkten de samenwerking met interne clusters, andere provincies en Rijksdepartementen. We passen de doelstellingen van de Agenda Toekomst Toezicht toe die moet leiden tot een vertrouwensband tussen toezichthouder en ontvanger. Hierdoor kan het toezicht moderner worden vormgegeven met de nadruk op leren en dialoog zodat het toezicht zo effectief en efficiënt mogelijk is en past bij een gezamenlijke aanpak van maatschappelijke opgaven.

Preventief toezicht gemeenten (% onder preventief toezicht) (R_209b)

Terug naar navigatie - Preventief toezicht gemeenten (% onder preventief toezicht) (R_209b)

Op basis van de vastgestelde gemeentebegrotingen 2024 en 2025 zijn er geen Limburgse gemeenten onder preventief financieel toezicht. Zij vallen daarom allen onder het repressieve financiële toezichtregime, wat betekent dat de gemeente haar vastgestelde begroting en begrotingswijzigingen kan uitvoeren zonder dat de Provincie dat vooraf moet goedkeuren.

Bron: Kurtosis

Het aantal gemeenten van de 31 dat bij de laatste toezichtsronde viel binnen de categorie ‘voldoet’, uitgesplitst per IBT toezichtsdomein (informatie- en archiefbeheer, omgevingswet, erfgoed, statushouders) (R_209c)

Terug naar navigatie - Het aantal gemeenten van de 31 dat bij de laatste toezichtsronde viel binnen de categorie ‘voldoet’, uitgesplitst per IBT toezichtsdomein (informatie- en archiefbeheer, omgevingswet, erfgoed, statushouders) (R_209c)

Momenteel zijn er enkel cijfers over de huisvesting van statushouders beschikbaar, met peildatum 1 januari 2025. De uitvoering van toezicht in 2025 is conform in 2024 ingezette lijn, zie de GS-brief van 16 april 2024. Veertien gemeenten voldoen aan de taakstelling en/of hebben een achterstand buiten hun schuld om. Vijf gemeenten, die onder actief toezicht staan, voldoen aan de gemaakte maatwerkafspraken

Omgevingsrecht: omwille van de invoering van de Omgevingswet zijn in 2024 geen toezichtdocumenten opgevraagd bij gemeenten, maar dialooggesprekken gevoerd. Uit de toezichtronde van 2023 bleek dat 28 gemeenten binnen de categorie ‘voldoet’ vielen en de overige 3 gemeenten ‘voldoet deels’. 

Informatie- en Archiefbeheer: naar verwachting zullen de meeste gemeenten, gemeenschappelijke regelingen en het waterschap, conform voorgaande beoordelingsronden, voldoen aan de nog uit te voeren beoordeling 2024 volgens de Archiefwet resp. de risicoanalyse uit de door PS vastgestelde Nota Interbestuurlijk Toezicht in de Provincie Limburg.

Erfgoed: Sinds 1 januari 2024 is de omgevingswet ingevoerd met daarin de erfgoedwet. De taakbehartiging van deze medebewindswet stond er (landelijk) slecht voor. Eind 2024 zijn er rijksmiddelen vrijgemaakt voor uitvoering van dit IBT-domein. We brengen de mate van taakbehartiging door gemeenten op dit domein in beeld en pakken in samenwerking met de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed en gemeenten zaken op. 

Bron: Provincie Limburg

In 2027 zijn de belangen van Limburgers geborgd in de schaderegeling Mijnbouwschade die door de Rijksoverheid wordt opgesteld (R 211)

Terug naar navigatie - In 2027 zijn de belangen van Limburgers geborgd in de schaderegeling Mijnbouwschade die door de Rijksoverheid wordt opgesteld (R 211)

De concepten van de regeling voor de afhandeling van mijnbouwschade in Limburg zijn met de regio besproken en zijn getoetst aan de inrichtingsprincipes (opgesteld door KGG),  ja/nee (R_211a)

Nee, de Regio heeft de regeling  nog niet kunnen toetsen aan de inrichtingsprincipes. Aanzetten tot de regeling zijn uitgewisseld, maar de belangrijkste onderdelen daaruit zijn nog niet gedeeld en dus nog niet besproken (Stuurgroep I3ML).

In 2027 zijn Limburgse voorbeelden van energietransitie en herstructurering na mijnsluiting gedeeld met andere gebieden in Europa (R 212)

Terug naar navigatie - In 2027 zijn Limburgse voorbeelden van energietransitie en herstructurering na mijnsluiting gedeeld met andere gebieden in Europa (R 212)

Binnen het (op te richten) I3ML wordt de samenwerking rondom kennis & onderzoek zo georganiseerd dat het in- en extern wordt aangewend als kennisbron. (R_212a)

Terug naar navigatie - Binnen het (op te richten) I3ML wordt de samenwerking rondom kennis & onderzoek zo georganiseerd dat het in- en extern wordt aangewend als kennisbron. (R_212a)

Binnen het (op te richten) I3ML wordt de samenwerking rondom kennis & onderzoek zo georganiseerd dat het in- en extern wordt aangewend als kennisbron (R_212a) 

Voor kennis & onderzoek is nog geen samenwerking; deze wordt formeel pas opgepakt na oprichting van I3ML ná besluitvorming van het ministerie van KGG over de rechtsvorm. Indien I3ML kan worden opgericht en dus de rijksregeling een basis heeft is één van de drie onderdelen van I3ML geregeld (door het rijk zal dit IML worden genoemd). De andere twee onderdelen binnen I3ML zijn regionale elementen waarvoor de regio aan de lat staat. Naast kennis & onderzoek betreft dat de verduurzaming.

Bron: Provincie Limburg
Gebied
2025
Limburg
0

In 2027 zijn de pilots responsieve provinciale overheid geëvalueerd en deze evaluatie heeft geleid tot concrete voorstellen voor de inrichting van een responsieve overheid (R 213)

Terug naar navigatie - In 2027 zijn de pilots responsieve provinciale overheid geëvalueerd en deze evaluatie heeft geleid tot concrete voorstellen voor de inrichting van een responsieve overheid (R 213)

Omschrijving van de voorstellen die hieruit volgen  (R_213b)

Concrete voorstellen worden geformuleerd na afronding van de evaluatie (naar verwachting eind 2025/2026). De evaluatie kan pas uitgevoerd worden nadat de vergunning voor de proefnemingen is verleend en proefnemingen zijn uitgevoerd. 

Aantal geëvalueerde pilots responsieve provinciale overheid van het totaal aantal pilots (R_213a)

Terug naar navigatie - Aantal geëvalueerde pilots responsieve provinciale overheid van het totaal aantal pilots (R_213a)

Evaluatie is nog niet gestart, omdat pilotproject nog loopt. 

Bron: Provincie Limburg
Gebied
2024
Limburg
0

In het vierde kwartaal 2024 is een provinciale contactfunctionaris ingesteld (R 214)

Terug naar navigatie - In het vierde kwartaal 2024 is een provinciale contactfunctionaris ingesteld (R 214)

Er is een Provinciale contactfunctionaris ingesteld,  ja/nee (R_214a)

Nee. Werving is gestart

Vanaf 2024 maken we actief nota’s van GS openbaar waarop geen geheimhouding is opgelegd (R 215)

Terug naar navigatie - Vanaf 2024 maken we actief nota’s van GS openbaar waarop geen geheimhouding is opgelegd (R 215)

Is 100% van de college-nota’s aangaande openbare besluiten openbaar gemaakt? Ja/nee (R_215a)

Ja.

We verankeren het uitdaagrecht in de nieuwe Participatieverordening (R 217)

Terug naar navigatie - We verankeren het uitdaagrecht in de nieuwe Participatieverordening (R 217)

Beschrijving hoe het uitdraagrecht in de nieuwe Participatieverordening is verankerd (R_217a)

We organiseren op 23 mei 2025 een infosessie over de participatieverordening in samenhang met het uitdaagrecht waarna een concept aan Provinciale Staten wordt voorgelegd. Na de inzagelegging zal de definitieve verordening in januari/februari 2026 volgen.

In 2024 is een Jongeren participatieplan vastgesteld, waarmee activiteiten worden uitgewerkt om jongeren van verschillende leeftijden te betrekken bij beleid en uitvoering daarvan (R 218)

Terug naar navigatie - In 2024 is een Jongeren participatieplan vastgesteld, waarmee activiteiten worden uitgewerkt om jongeren van verschillende leeftijden te betrekken bij beleid en uitvoering daarvan (R 218)

Het Jongerenparticipatieplan is vastgesteld in 2024, ja/nee (R_218a)

Nee. Het jongerenparticipatieplan wordt op 11 april 2025 sonderend aan de Commissie ESA voorgelegd en in mei 2025 ter vaststelling aan GS voorgelegd. 

Tussen 2023-2027 draagt Provincie elk jaar bij aan meerdere evenementen en bijeenkomsten, vastgelegd in een jaarlijks uitvoeringsplan, in het kader van “Herdenken en Vieren” (R 219)

Terug naar navigatie - Tussen 2023-2027 draagt Provincie elk jaar bij aan meerdere evenementen en bijeenkomsten, vastgelegd in een jaarlijks uitvoeringsplan, in het kader van “Herdenken en Vieren” (R 219)

Het uitvoeringsplan is er, ja/nee (R_219a)

Ja. Er is een lustrumplan (80 jaar vrijheid) gemaakt voor de jaren 2024 en 2025. 

Het aantal evenementen waarbij de Provincie heeft bijgedragen in het kader van 'Herdenken en Vieren' (R_219b)

Terug naar navigatie - Het aantal evenementen waarbij de Provincie heeft bijgedragen in het kader van 'Herdenken en Vieren' (R_219b)

In de periode 1 januari 2024 tot en met 31 januari 2025 zijn aan 14 projecten/evenementen i.r.t. het herdenken en vieren van 80 jaar vrijheid subsidies verleend.

Bron: Provincie Limburg

Uitvoering activiteiten uit het Werkplan Bestuurscultuur 2023-2027 en borging follow-up Meldpunt Bestuurscultuur 2022 (R 220)

Terug naar navigatie - Uitvoering activiteiten uit het Werkplan Bestuurscultuur 2023-2027 en borging follow-up Meldpunt Bestuurscultuur 2022 (R 220)

Kwaliteit Open Bestuur is een permanent onderwerp van aandacht, Ja/Nee (R_220a)

Het meldpunt bestuurscultuur is einde 2023 gesloten. Aan de borging van de follow-up is voldaan via een permante link op de provinciale website.
Het werkplan bestuurscultuur valt binnen het aandachtsveld Kwaliteit Openbaar Bestuur, en zal blijvende aandacht krijgen.

Uiterlijk 2027 is een leidraad ontwikkeld voor de uitvoering van onderzoeken op het gebied van integriteit en/of bestuurscultuur (R 221)

Terug naar navigatie - Uiterlijk 2027 is een leidraad ontwikkeld voor de uitvoering van onderzoeken op het gebied van integriteit en/of bestuurscultuur (R 221)

Leidraad is ontwikkeld, ja/nee (R_221a)

Nee. De herijking van het onderzoeksprotocol c.q. leidraad voor integriteitsmeldingen loopt momenteel. Afronding en verdere implementatie is voorzien in 2025 en verder. 

Implementatie handreiking Limburgse Norm in provinciale organisatie (R 223)

Terug naar navigatie - Implementatie handreiking Limburgse Norm in provinciale organisatie (R 223)

Handreiking Limburgse Norm is geimplementeerd, ja/nee (R_223a)

Ja. De Limburgse Norm is in werking getreden in 2023 en de hierin opgenomen aanbevelingen worden in 2025 en verder opgevolgd en verdiept binnen de provinciale organisatie. De aanpak van ondermijning vraagt doorlopend aandacht en bewustwording. 

Uitbreiding onderzoekscapaciteit Bibob gebaseerd op de hernieuwde Beleidslijn Bibob (R 224)

Terug naar navigatie - Uitbreiding onderzoekscapaciteit Bibob gebaseerd op de hernieuwde Beleidslijn Bibob (R 224)

 

Onderzoekscapaciteit team Bibob in fte (R_224a)

Terug naar navigatie - Onderzoekscapaciteit team Bibob in fte (R_224a)

Het team bestaat ingaande 2025 uit 2 onderzoekers en 1 coördinator/onderzoeker. Hiermee is het team Bibob op volle sterkte.

Bron: Provincie Limburg

Tussen 2023-2027 wordt met voldoende representativiteit inwoner- en maatschappij­kennis in beeld gebracht (R 229)

Terug naar navigatie - Tussen 2023-2027 wordt met voldoende representativiteit inwoner- en maatschappij­kennis in beeld gebracht (R 229)

Beschrijving van de aanpak voor het in beeld brengen van inwoner- en maatschappijkennis (R_229a)

Het uitvoeringsplan Inwonerkennis - waarin de beschrijving van de aanpak voor het in beeld brengen van inwoner- en maatschappijkennis - is eind 2024 opgesteld en vastgesteld door GS.

In 2025 worden de tussentijdse resultaten van het coalitie­akkoord integraal gerapporteerd (‘midterm review’) en wordt bezien of we op koers liggen (R 230)

Terug naar navigatie - In 2025 worden de tussentijdse resultaten van het coalitie­akkoord integraal gerapporteerd (‘midterm review’) en wordt bezien of we op koers liggen (R 230)

Er is in 2025 een midterm review, ja/nee (R_230a)

Ja. Onder de naam Koers Halverwege is inzicht gegeven in de mate van doelbereik en welke externe en politieke ontwikkelingen hierop van invloed zijn geweest voor de acht beleidskaders. 

In de periode 2024-’27 is een toekomstbestendige data-governance ingericht (R 231)

Terug naar navigatie - In de periode 2024-’27 is een toekomstbestendige data-governance ingericht (R 231)

Beschrijving hoe de data-governance is ingericht (R_231a)

Aan het begin van deze Statenperiode hebben GS belangrijke kaders omtrent data governance vastgesteld, zoals het omarmen van de wereldwijde standaard DAMA-DMBOK. Als uitwerking hiervan is in de informatiekundige driehoek techniek-proces-werkcultuur via een programmatische structuur invulling gegeven aan onder andere multi-disciplinaire datateams, de koppeling van indicatoren aan de P&C-Cyclus, gestart met de implementatie van een dataplatform en worden diverse opleidingsmogelijkheden aangeboden. Om diverse kaders rondom gegevensbeheer- en gebruik te borgen, wordt gebruik gemaakt van het Strategisch Informatiebeleid Limburg 2025-2029.

Alle bedrijfskritieke processen waarbij dit nog niet gebeurd is, worden nader uitgewerkt conform de provinciale concernstandaard ‘Zo Werken Wij’ (R 232)

Terug naar navigatie - Alle bedrijfskritieke processen waarbij dit nog niet gebeurd is, worden nader uitgewerkt conform de provinciale concernstandaard ‘Zo Werken Wij’ (R 232)

Aantal bedrijfskritieke processen die zijn uitgewerkt in het Zo Werken Wij standaard (R_232a)

Het opstellen van duidelijke procesbeschrijvingen is ondergebracht in het organisatie ontwikkeltraject, passend bij het belang van de ambitie. Een kwantitatief inzicht in de voortgang is op dit moment niet te geven.